בקשה להגדלת מינון קנאביס

בין הנושאים החשובים שעליהם אנו מקבלים פניות לקבלת סיוע ממטופלי קנאביס הוא הנושא של בקשה להגדלת מינון קנאביס.
רבים מהמטופלים מרגישים שהמינון החודשי של קנאביס רפואי שהם מקבלים הוא לא מספיק אפקטיבי ושמינון גבוה יותר היה יכול להועיל יותר אך, הבירוקרטיה הרפואית מונעת מהם את הגדלת המינון.
לשם כך, פירטנו כאן את "רוח המפקד" של משרד הבריאות בכל מה שקשור להגדלת מינוני קנאביס למטופלים בכדי להבין למה לפעמים נדמה שהמערכת בכוונה מתעקשת על מינון נמוך ולא יעיל.

הספר הירוק

חשוב לדעת שהיק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) פרסמה מסמך שנקרא "הספר הירוק" שהוא חוברת מידע ומדריך רפואי המיועד לרופאים.
מטרת החוברת כפי שמציינים מחבריה היא "לסייע בבחינת האפשרות לטיפול באמצעות קנביס רפואי ולהוות כלי עזר בתהליך התאמת הטיפול והמינון ובקביעת תכנית הטיפול והמעקב הנדרש".

הקושי במציאת מינון אופטימלי

חשוב לדעת שמינון תרופתי יכול להיות מושפע מגורמים רבים ושונים כמו: מין המטופל, גיל, משקל הגוף, תפריט התזונה שלו, אורח החיים, שונות פיזיולוגית ועוד.
בטיפול בקנאביס רפואי המינון האופטימלי למטופל הוא אפילו פחות ברור כי יש הבדלים בין מוצרי קנאביס שונים ובין צורות נטילה שונות.
מה שקורה בשטח זה שבדרך כלל מטופלי קנאביס מתחילים במינון של 20 גרם קנאביס לחודש ועם הזמן המינון עולה ובתוך שנתיים המינון יכול להגיע למינון של 40 גרם קנאביס בחודש ואף יותר.
הגישה של משרד הבריאות בטיפול בקנאביס היא לתת למטופל בהתחלה את המינון המינימלי ולאחר מכן לבצע התאמה של המינון בהתאם למצבו של המטופל.
כמות הקנאביס שנקבעה ע"י משרד הבריאות ככמות התחלתית היא 0.6 גרם ליום או 20 גרם קנאביס בחודש (לא משנה אם זה שמן קנאביס או תפרחת קנאביס).
הנחיות משרד הבריאות קובעות כי את המינון אפשר להגדיל רק במקרים מהסוג ש"האפקט הטיפולי הוא מיטיב אך חסר".
זאת אומרת, כאשר הרופא סבור שלהגדלת המינון תהיה השפעה טובה יותר וללא כל תופעות לוואי משמעותיות.

כיצד מתבצעת העלאת המינון?

הנחיות משרד הבריאות מנחות את הרופאים במקרה לשנות את סוג המוצר למוצר יותר פוטנטי לפני שהם מגדילים את המינון החודשי של הקנאביס.
לדוגמא להעביר את המטופל ממוצר עם ריכוז של T10/C2 למוצר עם T15/C3 וכדומה.
כמו כן, על פי ההנחיות, את המינון יש להגדיל במדרגות מינון של של 10 גרם לחודש ולמשך זמן של לפחות חודשיים.
זאת אומרת, רופא המטפל בקנאביס רפואי במטופל שנמצא על מינון של 20 גרם לחודש, יוכל רק לאחר חודשיים או יותר, להגיש עבורו להגדלת מינון קנאביס ל-30 גרם קנאביס בחודש.

מינונים גבוהים

מינונים של מעל 40 גרם לחודש נחשבים כמינונים גבוהים.
במעבר למינון של 50 גרם הרופא עלול להחליט שהטיפול בקנאביס איננו יעיל עבור המטופל.
כמו כן, במינון גבוה הרופא אמור לבחון את החשש שכשירות המטופל לנהיגה נפגעה ואם הוא חושב שיש פגיעה הוא מחוייב להודיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מה שעלול להביא אפילו לאיבוד הרישיון) או לציין בתיק הרפואי שלו מדוע הוא סבור שהמטופל עדיין כשיר לנהיגה.
במינון מעל 100 גרם לחודש הרופא צריך להציג אסמכתאות רפואיות והמלצות קליניות נוספות התומכות בהגדלת המינון תסייע למטופל.

סיוע בהגשת בקשה להגדלת מינון קנאביס

חושבים שהגדלת מינון הקנאביס תסייע למצבכם הרפואי אך, לדעתכם הבירוקרטיה של משרד הבריאות מונעת מכם את המינון המתאים?
צוות המומחים שלנו מסייע בהגשת בקשות להגדלת המינון.
מלא פרטים וניצור איתך קשר בהקדם.