מילון מושגים: דלתא 10 THC

מילון מושגים: דלתא 10 THC

ממש כמו במשחק לגו, אשר ניתן להרכיב את אותם חלקים בדיוק, בצורות ווריאציות שונות היוצרות מודלים שונים, כך גם בקנאביס. חוקרים שלמדו את הצמח במשך עשרות שנים, גילו כי לקנבינואיד THC יש צורות שונות, או בשפה המדעית, איזומרים. כלומר, רכיבים בעלי נוסחה כימית והרכב מולקולרי זהה, אולם הסדר והמבנה המרחבי של האטומים שלהם שונה. שינוי, שלעיתים נראה מאוד קטן, אך עשוי להיות בעל השפעה גדולה על הצרכן. האיזומר המוכר והשכיח ביותר של THC בקנאביס, הוא THC דלתא 9, אולם קיימים איזומרים נוספים ובהם גם THC דלתא 10, אשר יש לו יתרונות והשפעות ייחודיים לו.

THC-10, ההתחלה: 

THC דלתא 10, התגלה במקרה על ידי חברת Fusion Farms, בקליפורניה, בעת תהליך זיקוק ומיצוי של רכיב THC, מקנבאיס שספג לתוכו מזהמים – שאריות של חומרי בערה. הערבוב עם חומרים אלו, יצר גבישים, שזוהו תחילה כקנבינואידים CBC ו-CBL. אולם, לאחר מספר חודשי מחקר, התברר כי מדובר באותו קנבינואיד, THC, במבנה כימי אחר. כיום ניתן לייצר את האיזומר THC דלתא 10 באמצעות תהליך המרה במעבדה, כלומר, באופן סינתטי. 

כיצד THC, דלתא 10 משפיע עלינו?

מאחר שדלתא 10 הוא וריאציה של קנבינואיד THC, הוא בעל השפעה פסיכואקטיבית הגורמת לתחושת "היי". עם זאת, במחקר שבחן את השפעת דלתא 10 על חיות מעבדה, נמצא כי הוא מפעיל את קולטני CB1 , באופן חלש יותר מדלתא 9 ועל כן  השפעותיו משנות התודעה, מתונות יותר מאלו של דלתא 9 ואף גורמות פחות תופעות לוואי כמו חרדה ובלבול.  המחקר על השפעת דלתא 10 עלינו, עוד ראשוני ודורש הרחבה. מרבית העדויות ניתנות על ידי צרכנים המדווחים כי ההשפעה הפסיכואקטיבית קלה וכי הוא מסייע בשיכוך כאבים, הרגעת חרדות והשגת שינה איכותית. מאחר שבמדינות רבות בעולם (ביניהם גם ישראל), החוק אינו עושה הבחנה בין האיזומרים השונים של THC, הפקתו אינה מוסדרת. בשל כך, חשוב לרכוש מוצרים מבוססי THC דלתא 10 מחברות בעלות מוניטין אשר מקיימות בדיקות מעבדה למוצרים.

כתיבת תגובה