האם קנאביס הוא חלופה לתרופות מרשם?

תופעת ההתמכרות לתרופות מרשם ומשככי כאבים,  גורמת לנזקים במיליארדי דולרים ומדאיגה מאוד את ארגון הבריאות העולמי שהכריז שהיא מגפה. העלייה במספר המשתמשים בקנאביס לצרכים רפואיים ברחבי העולם, הוכיחה כי הוא מהווה חלופה ירוקה וטבעית לטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות וזאת מבלי לסבול תופעות לוואי קשות. להלן 5 יתרונות לטיפול בקנאביס רפואי לעומת תרופות מרשם:

  1. קנאביס ירוק וטבעי
  2. קנאביס בעל סגולות רפואיות רבות
  3. תופעות הלוואי -ניתנות להפחתה
  4. מהווה חלופה לתרופות מרשם
  5. אינו ממכר-הכירו את CBD

1. קנאביס- תרופה ירוקה:

למעלה מחמישה עשורי מחקר על צמח הקנאביס, הציגו ראיות רבות אודות סגולותיו הרפואיות. הממסד הרפואי ברחבי העולם, מכיר בחלופה הטבעית שהוא עשוי להציע לטיפול במחלות רבות שהרפואה הקונבנציונלית אינה מספקת להן מענה. עולם הרפואה מחפש בעידן זה, פתרונות טבעיים להקלה על הסבל מתוך הבנה כי קיימים בטבע משאבים אדירים לטיפול בגוף ובנפש. הסיבה להשפעתו המיטיבה של קנאביס על גופנו, התגלתה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, כשחוקרים מצאו את מנגנון השפעתו עלינו. בצמח הקנאביס יש עשרות קנבינואידים. גם גופנו מייצר קנבינואידים באופן טבעי. בצריכת קנאביס, קנבינואידים בצמח מתקשרים עם קנבינואידים הפזורים ברחבי גופנו (מוח, מערכת העצבים, עמוד השדרה ועוד) והינם חלק מהמערכת האנדוקנבינואידית. בדרך זו הם מספקים הגנה מפני מחלות ובעיות רפואיות רבות.

2. קנאביס בעל סגולות רפואיות רבות:

בישראל ובמדינות רבות בעולם, ניתן לצרוך קנאביס לצרכים רפואיים באופן חוקי. עשרות מחקרים מהעשורים האחרונים, הציגו  ראיות  מדעיות אודות יעילותו של קנאביס לטיפול במחלות ובעיות רפואיות, ביניהן :

  • סרטן
  • כאבים
  • אפילפסיה
  • דלקות
  • משפר איכות ועוצמת שינה
  • מסייע לאיחוי עצמות שבורות
  • מעורר תיאבון
  • בחילות
  • בחרדה ודיכאון
  • מסייע לחידוש והתפתחות תאי מוח

3. תופעות הלוואי-ניתנות להפחתה:

קנאביס, על פי מחקרים, בטוח יחסית לשימוש. עם זאת, השימוש בו אינו נטול תופעות לוואי. לרוב הן זניחות וחולפות מהר, אולם חקר הקנאביס עוד לוקה בחסר ובעיקר בכל הנוגע לאוכלוסיות רגישות (ילדים, קשישים ונפגעי נפש) יש לנקוט משנה זהירות. תופעות הלוואי השכיחות לצריכת קנאביס הן: דופק מהיר, יובש בפה, עליה בתיאבון, סחרחורת, הפרעה בדיבור, עיניים אדומות ומגורות. אלו אופייניות לצרכנים חדשים ולאחר זמן מה הן חולפות. תופעות לוואי נוספות- שיעול (כשנצרך בעישון או אידוי), שינויים בלחץ הדם, פעילות מוגברת במערכת העיכול ,פגיעה בזיכרון (בשימוש לאורך זמן), תחושת "היי", התמכרות (בעיקר בשל רכיב ה-THC) ובמקרים חריגים פסיכוזה. את רוב תופעות הלוואי הללו ניתן להפחית באמצעות צריכה נכונה והרכב חומרים פעילים מותאם. לכן לייעוץ ולליווי הרפואי חשיבות רבה- עבור הסובלים מקרוהן לדוגמא, מומלץ לצרוך שמן קנאביס הנספג מתחת ללשון, מבלי לעבור דרך מערכת העיכול וכן זן עתיר CBD שהינו נוגד דלקות.

4. מהווה חלופה לתרופות מרשם:

תופעת ההתמכרות לתרופות מרשם ומשככי כאבים, הפכה למגפה מערבית. חוץ מהתמכרות, תרופות מרשם גורמות לתופעות לוואי רבות -יתר לחץ דם, פגיעה במערכת העצבים, השמנה, אובדן חשק מיני, סחרחורות ועוד. שורת מחקרים מהעשורים האחרונים, הראתה כי מטופלים רבים אשר נטלו קנאביס, הפחיתו בהדרגה את תרופות המרשם ודיווחו על שיפור במצבם. במחקר שנעשה באוניברסיטת "ניו מקסיקו", ארה"ב, נבדקה השפעת הקנאביס הרפואי על 133 מטופלים הסובלים מכאב (20% מהם חולי סרטן). התוצאות הראו ירידה של 41% בשימוש במשככי כאבים, לעומת התקופה שקדמה לשימוש בקנאביס רפואי. מטופלים גם דיווחו על שיפור של 75%-80% במדדי הכאב. מחקר של "אוניברסיטת ג'ורג'יה", ארה"ב שבחן את צריכת תרופות המרשם בין השנים 2010 ו-2013, מצא שמאז אושר השימוש בקנאביס רפואי ב-17 מדינות בארה"ב, חלה ירידה חדה בהנפקת מרשמים לתרופות משככות כאבים, תרופות פסיכיאטריות ותרופות נוירולוגיות

5. קנאביס אינו ממכר- הכירו את CBD:

צריכת קנאביס, בעיקר לאורך זמן, עלולה לגרום להתמכרות. כך עולה ממספר מחקרים שנעשו בנושא וזאת בעיקר בשל השפעתו של הקנבינואיד משנה התודעה THC, על הצרכן. אולם, אחד היתרונות הגדולים של צמח הקנאביס היא היכולת לבודד את רכיביו ולהפיק ממנו זנים שונים, בעלי הרכב חומרים פעילים משתנה. CBD, הינו הקנבינואיד בצמח שאינו משנה תודעה. ארגון הבריאות העולמי קבע שאינו סם, אינו ממכר ויעיל לטיפול ב-17 מחלות ובעיות רפואיות. באיחוד האירופי ובמדינות רבות בעולם הוא חוקי לשימוש, ניתן לרכוש אותו כתוסף מזון בסופרמרקט. שמני סיבידי טהור או כאלו המכילים אחוזים מזעריים של THC וכן זני קנאביס עשירי סיבידי, יכולים למנוע את תופעת ההתמכרות ולאפשר לצרכן ליהנות מסגולותיו ללא חשש.

כתיבת תגובה