למה נשים אוהבות קנאביס?

למה נשים אוהבות קנאביס?

רפואת נשים הוא תחום שהוזנח במשך שנים. על פי הנתונים לשנת 2020, בישראל נשים צורכות פחות קנאביס, מגברים ומהוות 37 אחוז מכלל הצרכנים. הסיבה לכך, קשורה כפי הנראה בחוסר מודעות ואפליה מגדרית של חקר מחלות והפרעות ייחודיות לנשים. בעולם המגמה דווקא מתהפכת, סקר מ-2021, של הקואליציה לצריכת קנאביס בארה"ב, שנעשה בקרב 50 מדינות, שלא כולן עברו לגליזציה,  מראה, כי פחות מחצי מהגברים ויותר מחצי מהנשים צורכים קנאביס. אז למה נשים אוהבות קנאביס? להלן 5 סיבות:  

  • לנשים בלבד- קנאביס נמצא יעיל לטיפול במחלות ובעיות רפואיות שרק נשים סובלות מהן וכאלו שיותר שכיחות בקרב נשים
  • שיכוך כאבים– השפעת קנאביס על שיכוך כאבים עוצמתית יותר בקרב נשים מגברים
  • חשק וסיפוק  מיני– מחקרים שבחנו את השפעת קנאביס על העוררות והסיפוק המיני, מצאו כי קיים קשר חיובי בין עוררות וסיפוק מיני לצריכת קנאביס בקרב נשים
  • קוסמטיקה ירוקה– נשים בעלות עור רגיש יותר מגברים ולכן חשופות ליותר תופעות לוואי כתוצאה משימוש במוצרי יופי. קוסמטיקה ירוקה מבוססת קנאביס, מבטיחה טיפול עדין בעור, ללא חשש מתופעות לוואי

1. כי קנאביס יעיל לטיפול בבעיות בריאות , הפוגעות רק בנשים:  

אנדומטריוזיס, כאבי מחזור, תסמונת קדם וסתית, מנפאוזה, ועוד – כל אלה הם נחלתן של נשים בלבד. המערכת ההורמונלית הנשית, משפיעה פיזית ונפשית על מיליוני נשים בכל העולם. כבר לפני 300 שנים, נשים הפיקו מקנאביס, משחות ושמנים להקלת כאבים בתקופת הווסת. היום, מחקרים מדעיים הציגו ראיות אודות היעילות של טיפול בקנאביס לטיפול בהפרעות אלו. מחקר אוסטרלי שפורסם ב-2020, בכתב העת, Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada, הראה כי נשים הסובלות מאנדומטריוזיס, אשר נטלו קנאביס, דיווחו  על שיפור גדול בתסמינים ובכאב ועל הפחתת הצורך בתרופות. 

2. כי לקנאביס, סגולות רפואיות לטיפול במחלות מגדריות:  

קנאביס בעל סגולות רפואיות מוכחות לטיפול במגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות אשר שכיחות יותר בקרב נשים ( למרות שפוגעות גם בגברים). ביניהן : פוסט טראומה, חרדה ודיכאון, דלקת מפרקים, דלקות במערכת העיכול, מחלות אוטואימוניות, פיברומיאלגיה ואפילו מיגרנה- כל אלו נפוצים פי שניים או שלושה בקרב נשים. מחקרים שבחנו את השפעת צריכת קנאביס על נשים הסובלות מהפרעות אלו, העלו כי צריכת קנאביס הביאה להפחתה משמעותית בתסמינים ובכאב ואף היוותה חלופה לתרופות מרשם ממכרות. 

3. כי לנשים זה כואב, אבל פחות : 

קנאביס משפיע באופן שונה על נשים וגברים. זאת בשל הבדלים בתפקוד המערכת האנדוקנבינואידית, בין נשים וגברים. כאשר אדם צורך קנאביס, קנבינואידים בצמח, מפעילים רצפטורים הפרושים לאורכה ורוחבה של המערכת האנדוקנבינואידית. זו מערכת שמשפיעה על תהליכים ביולוגים רבים בגוף כמו ויסות, שינה, תפקוד מערכת העיכול ועוד. ביטויו של הרצפרטור CB1 במוחן של נשים שונה מזה של גברים, בכל הנוגע להתנהגות חברתית, ריכוז, מוטיבציה, תגמול ומערכת הרבייה. מחקרים שבחנו את השפעת קנאביס על נשים מצאו כי הסגולה של קנאביס לשיכוך כאבים, אפקטיבית יותר על נשים מאשר על גברים, אולם הן חשופות יותר מגברים לתופעות לוואי. עולם המדע יודע היום לבודד את רכיבי הקנאביס ולשלוט באחוזים שלהם במוצר הקנאביס. ישנם טרפנים שהימצאותם באחוזים גבוהים במוצר הקנאביס, ממקסמת את הפוטנציאל הרפואי שלו על נשים. 

4. כי נשים נהנות יותר, עם קנאביס:

במחקרים שבחנו את השפעת צריכת קנאביס על החשק והעוררות המינית בקרב נשים, מצאו כי קיים קשר חיובי בין צריכת קנאביס לסיפוק מיני ועוררות מינית. במחקר שפורסם ב-2020 בכתב העת Sexual Medicine, החוקרים בחנו את השפעת צריכת קנאביס על מידת שביעות הרצון של נשים מחיי המין שלהן. במסגרת המחקר נערך סקר בקרב 373 נשים שטופלו במרפאות גניקולוגיות במרכז רפואי מיזורי, ארה"ב. המחקר מצא מתאם גבוה בין צריכת קנאביס לתדירות קיום יחסי מין ומידת שביעות הרצון של הנשאלות. 

5. כי קנאביס מתאים יותר לטיפול בעור הנשי: 

גופן של נשים מכיל פחות טסטוסטרון (הורמון המין הזכרי העיקרי) מגופם של גברים. לכן העור שלהן דק ועדין יותר, מעורם של גברים. היתרון הוא כששמנים ג'לים למריחה על אזור כואב או דלקתי בעור, יורגש מהר ובעוצמה גדולה יותר. החיסרון, שהן חשופות לתופעות לוואי שעלולות להיגרם ממוצרי יופי ותכשירי קוסמטיקה המכילים רעלים וחומרים כימיים. מוצרי קוסמטיקה מבוססי קנאביס, מתאימים מאוד לקהל הנשי. הם מופקים מקנאביס אורגאני, אינם מכילים פסולת כימית ושאריות ריסוסים ואינם גורמים תופעות לוואי. תעשיית היופי מבוססת קנאביס מציעה מגוון רחב של  מוצרים קוסמטיים לכל צורך. 

כתיבת תגובה