כיצד תפחיתו תופעות לוואי של שמן קנאביס?

כיצד תפחיתו תופעות לוואי של שמן קנאביס?

שמן קנאביס נחשב לצורת הצריכה הפופולארית והנוחה ביותר לשימוש בקנאביס רפואי והוא בטוח יחסית לשימוש. מחקרים שנערכו על אוכלוסיות גדולות לא מצאו קשר בין שימוש בקנאביס לבין מחלות כרוניות או מסוכנות, אך עם זאת צריכת קנאביס עלולה לגרום תופעות לוואי. ברוב המקרים תופעות הלוואי חולפות לאחר שהגוף מתרגל לשימוש בקנאביס, אולם במקרים מסוימים, הן עלולות לפגוע במטופל. במיוחד במציאות הקיימת היום בה תעשיית הקנאביס מציעה מוצרים באיכות משתנה: הצרכן  לא תמיד מודע לרכיבים אותם הוא נוטל ולאיכותם. מהן תופעות הלוואי של שמן קנאביס כיצד מפחיתים אותן?

  • האם לשמן קנאביס סגולות רפואיות?
  • מהן תופעות הלוואי של שמן קנאביס?
  • מה הגורמים לתופעות לוואי של שמן קנאביס?
  • כיצד מפחיתים תופעות לוואי של שמן קנאביס?

האם לשמן קנאביס סגולות רפואיות?

בשנות ה-60 של המאה הקודמת, החוקר הישראלי, פרופ' רפאל משולם, זיהה את רכיבי הקנאביס והצליח לבודד אותם ולבחון את השפעתם על גופנו. פריצת דרך מדעית זאת, פתחה את הדלת למחקרים רבים אשר מצאו כי קנאביס יעיל לטיפול במגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות. ביניהן: שיכוך כאבים, דלקות, סרטן, אלצהיימר, קרוהן וקוליטיס, אפילפסיה, דלקות מפרקים, חרדה ודיכאון ועוד. ברחבי העולם, מיליונים בני אדם נעזרים בקנאביס ומוצריו כדי להקל על כאבים, לרפא דלקות ולהתמודד עם מחלות. קנאביס ניתן לצרוך בדרכים שונות: אדיבלס (מוצרי מזון ומשקאות), תרסיסים, ומשחות, תכשירי אידוי ושמנים. שמן, היא צורת צריכה יעילה ונוחה לשימוש, באמצעות טפטוף טיפות שמן וספיגתו מתחת ללשון. 

מהן תופעות הלוואי של שמן קנאביס?

קיימים סוגים שונים של שמני קנאביס, המכיל מינונים משתנים של החומרים הפעילים בצמח. מרבית תופעות הלוואי של שמן קנאביס, מתרחשות בצריכת שמנים המכילים אחוזים גבוהים של THC, הרכיב משנה התודעה. שמנים עתירי CBD, הרכיב שאינו פסיכואקטיבי בקנאביס, לרוב אינם גורמים תופעות לוואי. למרות כל זאת, צריכת שמן קנאביס עלולה לגרום תופעות לוואי וחשוב להיות ערים להן. ברוב המקרים תופעות הלוואי חולפות לאחר שהגוף מתרגל לשימוש בקנאביס, אולם במקרים מסוימים הן עלולות לפגוע במטופל. חקר הקנאביס טרם הגיע למיצוי והשפעתו על נשים בהריון, ילדים, עוברים ונפגעי נפש אינה ברורה דייה ועבור אלו עלולה להיות מסוכנת. בין תופעות הלוואי המוכרות של שימוש בשמן קנאביס: 

  • תחושת "היי" 
  • שינויים בלחץ הדם
  • פעילות מוגברת במערכת העיכול
  • דופק מהיר 
  • חרדה
  • פגיעה בערנות
  •  יובש בפה 
  • עליה בתיאבון
  • הפרעה בדיבור
  • סחרחורת
  • עיניים אדומות ומגורות

מה הגורמים לתופעות לוואי של שמן קנאביס?

צריכת קנאביס עלולה לגרום תופעות לוואי בשל סיבות רבות ומגוונות והיא במידה רבה עניין אינדיווידואלי. צרכן בעל רגישות במערכת העיכול, חשוף יותר לתופעות לוואי במערכת זו מצרכן אחר שאולי סובל ממחלות או בעיות המשפיעות על לחץ הדם. עם זאת, ברוב המקרים בהן צרכנים סובלים מתופעות לוואי, הדבר נעוץ בשני גורמים עיקריים:

  1. שמן קנאביס עתיר THC- הקנבינואיד ה"ממסטל" בקנאביס אשר גורם תחושת "היי" אחראי על מרבית התופעות הקשורות בבלבול, חרדה, עייפות, פגיעה בערנות.
  2. מינון- ככל שהמינון של שמן קנאביס גבוה יותר, כך הסיכוי לסבול מתופעות לוואי רב יותר. 

כיצד מפחיתים תופעות לוואי של שמן קנאביס?

חשוב לומר כי בשונה מצריכת קנאביס רפואי באמצעות עישון או אידוי, צריכת קנאביס רפואי באמצעות שמן, מונעת תופעות לוואי כמו שיעולים, פגיעה בריאות ובדרכי הנשימה. עם זאת, גם שיטת צריכה זו, כאמור, עלולה לגרום תופעות לוואי. חלק מתופעות הלוואי של קנאביס רפואי, מתרחשות בתחילת הצריכה בשל טעויות במינון, או קושי של הגוף להתרגל לרכיבים החדשים. אחרי זמן צריכה ומציאת המינון המדויק הן חולפות. הגם שלא ניתן למנוע אותן לחלוטין, ניתן להפחית אותן באופן משמעותי. כדי להפחית תופעות לוואי חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

  1. מינון: יש להתחיל בצריכת שמן קנאביס במינונים נמוכים להעלות בהדרגה, תוך התרגלות הגוף לרכיבי הקנאביס.
  2. הרכב חומרים פעילים: מרבית הסגולות הרפואיות של שמן קנאביס, מגיעות הודות לרכיב CBD שאינו משנה תודעה ואינו ממכר. רצוי לצרוך שמן קנאביס בעל אחוזים גבוהים של סיבידי אחוזים נמוכים של THC. 
  3. ייעוץ וליווי רפואי: צריכת שמן קנאביס עבור טיפול במחלות ובעיות רפואיות צריכה להיעשות בייעוץ ובליווי של רופא, אשר מכיר את הבעיה הרפואית שלכם ואת הרגישויות המיוחדות שלכם ויוכל להנחות אתכם להתאמת שמן קנאביס שיענה על צרכיכם.

כתיבת תגובה