כוח סבתא- כיצד קנאביס מסייע לבני הגיל השלישי?

כוח סבתא- כיצד קנאביס מסייע לבני הגיל השלישי?

זקנה, במוקדם או במאוחר רובנו נגיע אליה. הגיל השלישי מביא איתו אתגרים בריאותיים עצומים. היחלשות הגוף והנפש, גורמת למגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות המאפיינות את מי שהגיעו לשלב האחרון בחייהם. אוכלוסיית גיל הזהב,  בכל רחבי העולם וגם בישראל, מגלה בשנים האחרונות את יתרונות הקנאביס הרפואי. על פי נתוני משרד הבריאות יותר ממחצית מחזיקי הרישיון לקנאביס רפואי, הינם קשישים. גם בעולם הגדול הנתונים דומים. למעשה, בכל מדינה בה הותר השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים, אוכלוסיית גיל הזהב, הפכה תוך זמן קצר ללקוח העיקרי. מחקר אוסטרלי חדש, מוכיח שוב את יתרונות הצמח עבור בני הגיל השלישי. 

קנאביס וקשישים- נתוני צריכה:

ככל שחקר הקנאביס מתרחב, כך מתרחב גם קהל הצרכנים המגלה את היתרונות הרפואיים של הצמח. על פי הנתונים, בעשורים האחרונים חלה עלייה מתמדת במספר צרכני קנאביס רפואי, שהינם מעל גיל 65. במחקר שפורסם בכתב העת- Journal of the American Medical Association, ב-2020, נמצא כי שכיחות השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים בקרב קשישים,  עלתה מ-2.4 אחוז ל-4.2 אחוז בין השנים 2015 ל- 2018. מחקר זה מתיישב עם מחקרים נוספים שנעשו על שימוש בני הגיל השלישי בקנאביס ומצאו כי צריכת קנאביס על ידי בני הגיל השלישי, מביאה להפחתה גדולה בצריכת תרופות מרשם, הגורמות להתמכרות ותופעות לוואי רבות, 

המחקר האוסטרלי על קנאביס ובני הגיל השלישי: 

המחקר שפורסם ב-2023, בכתב העת הרפואי, Journal of Clinical Medicine , בחן את ההשפעה של טיפול בשמני קנאביס על 157 חולים קשישים ( בני 65 ומעלה), הסובלים מהפרעות נוירולוגיות, אשר הטיפול התרופתי הקונבנציונלי אינו מסייע להם. בין הנבדקים היו גם חולי פרקינסון וטרשת נפוצה. המטופלים כולם אשר סבלו מכאבים ודלקות, דיווחו גם על אינסומניה, פגיעה במצב הרוח ובאיכות החיים כתוצאה מהמחלה. על פי המחקר, הטיפול בקנאביס בטוח לצריכת אוכלוסיית הגיל השלישי ואף הוכיח יעילות רבה בטיפול בנבדקים. בסיכום המחקר כתבו החוקרים: "ממצאי המחקר מצביעים על כך שקנאביס רפואי עשוי לתת מענה למגוון מצבים והתוויות שאינם סרטניים וכן שניתן לרשום אותו בבטחה על ידי רופא."

האם בטוח לצרוך קנאביס, בגיל הזהב?

בכל הנוגע ל-CBD, הרכיב שאינו משנה תודעה בקנאביס וניחן בסגולות רפואיות רבות, הצריכה שלו, גם על ידי בני הגיל השלישי, בטוחה לשימוש. בשנים האחרונות עם עליית צריכת קנאביס על ידי בני הגיל השלישי, לא נרשמו תופעות לוואי חריגות או פגיעות בגין צריכת קנאביס בקרב קשישים. עם זאת קנאביס עלול לגרום תופעות לוואי (בעיקר רכיב THC, משנה התודעה) , כמו עלייה בקצב הלב ולחץ הדם. כמו כן קנאביס עלול להתנגש עם תרופות  מסוימות. מאחר שבגיל הזה, רבים מהקשישים צורכים  מספר תרופות במקביל, חשוב להתחיל את הטיפול בקנאביס בייעוץ ובליווי רופא.

כתיבת תגובה