כאב ראש מקבצי וקנאביס רפואי

כאב ראש מקבצי

כאב ראש מקבצי (Cluster Headaches) הוא סוג של כאב ראש חזק ביותר המופיע בדרך כלל בצד אחד של הראש, בדרך כלל מאחורי העין ובצד הגולגולת.
הכאב מתחיל באופן פתאומי ומלווה לעיתים קרובות בסימפטומים אחרים, כגון נפיחות אודם בעין, צניחה של העפעף, היצרות של האישון, דמעת, הזעה בפנים, נחיר סתום או לחילופין דליפה מהנחיר, בחילה, סחרחורת, עייפות ויובש בפה.
כאב ראש מקבצי הוא נדיר יחסית (0.1% מהאוכלוסייה), והוא פוגע בעיקר בגברים בגילאי 30-50.
הגורם לכאב ראש מקבצי אינו ידוע, אך ההשערה היא שהוא קשור לפעילות מוגברת של ההיפותלמוס, אזור במוח האחראי על ויסות תפקודים שונים, כולל חום גוף, רעב ושתייה.
ההתקפים של כאב ראש מקבצי מופיעים בדרך כלל בקבוצות, במשך תקופות של שבועות או חודשים, ולאחר מכן יש תקופת הפוגה. כל התקף נמשך בין 15 דקות לשעתיים.

הטיפול בכאב ראש מקבצי כולל שני סוגים עיקריים:

  1. טיפול להקלה על הכאב: הטיפול להקלה על הכאב ניתן לשימוש בזמן ההתקף, והוא כולל תרופות כגון טריפטנים, חמצן או תרופות אחרות.
  2. טיפול מניעתי: הטיפול המניעתי ניתן לשימוש לפני ההתקפים, כדי למנוע את הופעתם. הטיפול המניעתי כולל תרופות כגון וראפאמיל, ליתיום או חסימה של העצב העורפי.

ניתן להפחית את הסיכון להתקפי כאב ראש מקבצי באמצעות שינוי הרגלים כמו: הימנעות מצריכת אלכוהול, ניטרוגליצרין ועליית חום.

קנאביס רפואי לכאב ראש מקבצי

העדויות לגביי יעילות השימוש בקנאביס בכאב ראש מקבצי מגיעים בעיקר מסקרים שנערכים בקרב מטופלים הסובלים מכאבי ראש מקבציים.
בסקרים שנערכו בתשעה קליניקות בקליפורניה, דיווחו 40.7% מהמטופלים כי לצריכת קנאביס רפואי היתה השפעה חיובית על כאבי ראש ומיגרנות.
סקרים אחרים נוספים מצביעים על שימוש גבוה יותר מבאוכלוסיה הכללית בקרב אנשים שסובלים מכאבי ראש וכי צריכת קנאביס רפואי מסייעת להם להתגבר על כאבי הראש.
סקר אחר הראה כי לשימוש בקנאביס היתה השפעה חיובית עבור 25.9% מהמטופלים שסבלו מכאב ראש מקבצי אך מצד שני, סקר זה גם הראה כי שימוש בקנאביס יכול לגרום להופעה של כאב ראש מקבצי.
לכן, חשוב להבין שזה לא בטוח שהשימוש בקנאביס רפואי אכן יעזור למי שסובל מכאב ראש מקבצי והוא גם עלול להרע את מצבו של המטופל.

מטופלים שסובלים מכאבי ראש מקבציים יכולים לקבל רישיון לקנאביס רפואי אך, הם צריכים להשיג המלצה לקנאביס רפואי מרופא מומחה לכאב.
בתמונה ניתן לראות כי במרכז לטיפול בכאב של ד"ר אדהא ממליצים על מתן רישיון קנאביס רפואי לכאב ראש מקבצי.

טקסט מתוך האתר של המרכז לכאב על כך שניתן לקבל רישיון לקנאביס רפואי עבור כאב ראש מקבצי

בדוק האם אתה זכאי לקנאביס רפואי